Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Założyłem konto a link aktywacyjny nie dotarł do skrzynki.

E-mail z linkiem aktywacyjnym został prawdopodobnie przypisany do kategorii w zakładkach skrzynki pocztowej. Należy przejrzeć zakładki oraz folder SPAM, czasami źle rozpoznane e-maile trafiają w to miejsce.

W przypadku braku e-maila w wyżej wymienionych miejscach prosimy o kontakt na adres: service@learnetic.com

 

Jakie są wymagania przeglądarki internetowej do prawidłowego uruchomienia Konkursu Bóbr?

Do prawidłowego uruchomienia Konkursu Bóbr wymagane jest posiadanie przeglądarki internetowej z włączoną obsługą skryptów JavaScript oraz z włączonymi protokołami TLS (1.0, 1.2, 1.3).

Lista wspieranych przeglądarek internetowych:

  • Chrome od wersji 1.7 wzwyż
  • Firefox od wersji 4.0 wzwyż
  • Internet Explorer od wersji 9 wzwyż
  • Edge (z systemu Windows 10)
  • Safari od wersji 5.0 wzwyż
  • IOS Safari od wersji 7
  • Android ICS Browser since 4.0

Wspierane systemy operacyjne:

  • Windows 7, 8, 10
  • Apple Mac OSx, IOS
  • Android w wersjach: 4.1, 4.2 i 4.4, 5.0, 5.1
  • Linux

Przeglądarki internetowe nie wspierane:

  • Opera
  • Internet Explorera poniżej wersji 9

 

Zarejestrowałam jedną szkołę, a pracuję w dwóch, jak mam zarejestrować drugą szkołę?

Do każdej szkoły musi być przydzielony oddzielny administrator, czyli oddzielne konto na mCourser.pl. Należy więc założyć kolejne konto i za jego pomocą zarejestrować drugą szkołę.

 

Moja szkoła to Zespół Szkół i chciałbym zarejestrować dwie szkoły: Podstawówkę i Gimnazjum. Co w tym przypadku należy zrobić?

Są dwie możliwości:

  • zarejestrować osobne szkoły (dla każdej szkoły należy jednak utworzyć osobne konto),
  • zarejestrować jedną szkołę i przypisać ją do kategorii „Zespół szkół”.

 

Brałam/Brałem udział w ubiegłym roku w konkursie Konkursie Bóbr na platformie mCourser.pl, czy muszę zakładać nowe konto? 

Wszystkie konta użytkowników, zarówno uczniów jak i nauczycieli pozostają ważne i nie należy zakładać ich ponownie na platformie. Ważna pozostaje także rejestracja szkoły. Nie trzeba ponowie rejestrować jej na platformie. Konieczne będzie natomiast zgłoszenie szkoły oraz, w drugiej kolejności uczniów, do nowej edycji konkursu Bóbr.

Konta zakładane w edycjach I-IX w Konkursie Bóbr nie działają. Należy zarejestrować się od nowa na platformie mCourser.pl.

 

Nie mam kodu dostępu do szkoły. Jak mogę go uzyskać?

Administrator szkoły powinien utworzyć kody dostępu do szkoły dla uczniów i nauczycieli. Można tego dokonać na platformie mCourser.pl, klikając w stopce link Panel szkoły. Następnie należy przejść do sekcji Zarządzaj kodami dostępu szkoły i wpisać unikatowe kody dostępu dla ucznia i nauczyciela. Członkowie szkoły będą mogli do niej dołączyć, podając odpowiedni kod, jaki otrzymali od administratora szkoły.

 

Strona mCourser.pl – nie działa, czasami uruchamia się tylko na niektórych komputerach?

Na podstawie zgłoszeń od użytkowników możemy stwierdzić, że mogą pojawiać się problemy z uruchomieniem strony mCourser.pl, gdy na komputerach w pracowniach komputerowych zainstalowany jest program antywirusowy Arcabit.

Zalecamy wyłączenie „ochrony przeglądarki” na czas konkursu.

Od producenta oprogramowania dostaliśmy informację, że zalecana jest aktualizacja oprogramowania. Aby przejść do nowej wersji, należy odinstalować Arcabit „v4″, a następnie

zainstalować nową wersję za pomocą instalatora:

http://dnld1.arcabit.pl/2/arcabitsetup2.exe

 

Założyłem konto a link aktywacyjny nie dotarł do skrzynki.

E-mail z linkiem aktywacyjnym został prawdopodobnie przypisany do kategorii w zakładkach skrzynki pocztowej. Należy przejrzeć zakładki oraz folder SPAM, czasami źle rozpoznane e-maile trafiają w to miejsce.

W przypadku braku e-maila w wyżej wymienionych miejscach prosimy o kontakt na adres: service@learnetic.com

 

Jakie są wymagania przeglądarki internetowej do prawidłowego uruchomienia Konkursu Bóbr?

Do prawidłowego uruchomienia Konkursu Bóbr wymagane jest posiadanie przeglądarki internetowej z włączoną obsługą skryptów JavaScript oraz z włączonymi protokołami TLS (1.0, 1.2, 1.3).

Lista wspieranych przeglądarek internetowych:

  • Chrome od wersji 1.7 wzwyż
  • Firefox od wersji 4.0 wzwyż
  • Internet Explorer od wersji 9 wzwyż
  • Edge (z systemu Windows 10)
  • Safari od wersji 5.0 wzwyż
  • IOS Safari od wersji 7
  • Android ICS Browser since 4.0

Wspierane systemy operacyjne:

  • Windows 7, 8, 10
  • Apple Mac OSx, IOS
  • Android w wersjach: 4.1, 4.2 i 4.4, 5.0, 5.1
  • Linux

Przeglądarki internetowe nie wspierane:

  • Opera
  • Internet Explorera poniżej wersji 9

 

Zarejestrowałam jedną szkołę, a pracuję w dwóch, jak mam zarejestrować drugą szkołę?

Do każdej szkoły musi być przydzielony oddzielny administrator, czyli oddzielne konto na mCourser.pl. Należy więc założyć kolejne konto i za jego pomocą zarejestrować drugą szkołę.

 

Moja szkoła to Zespół Szkół i chciałbym zarejestrować dwie szkoły: Podstawówkę i Gimnazjum. Co w tym przypadku należy zrobić?

Są dwie możliwości:

  • zarejestrować osobne szkoły (dla każdej szkoły należy jednak utworzyć osobne konto),
  • zarejestrować jedną szkołę i przypisać ją do kategorii „Zespół szkół”.

 

Czy moje konto z ubiegłych lat jest wciąż aktywne, czy muszę rejestrować się od nowa?

Konta założone wcześniej w Konkursie Bóbr nie działają. Należy zarejestrować się od nowa na platformie mCourser.pl.

 

Nie mam kodu dostępu do szkoły. Jak mogę go uzyskać?

Administrator szkoły powinien utworzyć kody dostępu do szkoły dla uczniów i nauczycieli. Można tego dokonać na platformie mCourser.pl, klikając w stopce link Panel szkoły. Następnie należy przejść do sekcji Zarządzaj kodami dostępu szkoły i wpisać unikatowe kody dostępu dla ucznia i nauczyciela. Członkowie szkoły będą mogli do niej dołączyć, podając odpowiedni kod, jaki otrzymali od administratora szkoły.

 

Platforma mCourser.pl – nie działa, czasami uruchamia się tylko na niektórych komputerach?

Na podstawie zgłoszeń od użytkowników możemy stwierdzić, że mogą pojawiać się problemy z uruchomieniem strony mCourser.pl, gdy na komputerach w pracowniach komputerowych zainstalowany jest program antywirusowy Arcabit.

Zalecamy wyłączenie „ochrony przeglądarki” na czas konkursu.

Od producenta oprogramowania dostaliśmy informację, że zalecana jest aktualizacja oprogramowania. Aby przejść do nowej wersji, należy odinstalować Arcabit „v4″, a następnie

zainstalować nową wersję za pomocą instalatora:

http://dnld1.arcabit.pl/2/arcabitsetup2.exe

 

Jak poprawnie wydrukować dyplomy?

Aby dyplomy zostały poprawnie wydrukowane (razem z tłem) pod Firefox, Internet Explorer oraz Edge, należy wejść w ustawienia drukowania i tam zaznaczyć opcję „Drukuj kolory i obrazy tła”.

W przeglądarce Firefox trzeba udać się do: Menu -> Drukuj -> Ustawienia strony… -> Drukuj tło (kolory oraz obrazki).

W przeglądarce Internet Explorer należy z kolei przejść do: Narzędzia -> Drukuj -> Ustawienia Strony… -> Drukuj kolory i obrazy tła.

W przeglądarce Chrome nie trzeba samodzielnie wprowadzać ustawień, ponieważ opcja ta jest włączona domyślnie.

Przed drukowaniem dyplomów należy również upewnić się, że zostały wyłączone marginesy.

 

Czy jako rodzic mogę zarejestrować konto córki lub syna do konkursu próbnego Bóbr?

Rodzic, czyli użytkownik indywidualny nie ma możliwości przypisania uczestnika do konkursu.
Rejestracja do edycji próbnej i edycji głównej konkursu Bóbr wymaga kontaktu z nauczycielem, czyli administratorem szkoły, do której uczęszcza dziecko.
Jedynie nauczyciel posiadający uprawnienia administratora ma możliwość zapisania ucznia do konkursu próbnego bądź konkursu głównego.